Výber jazyka
- sk
- en
Obsah
Hospodárenie
Hospodárenie a nakladanie s nehnuteľným i hnuteľným majetkom mesta Hnúšťa upravujú interné smernice Mesta Hnúšťa
Zásady hospodárenia a nakladania s majetkom mesta Hnúšťa 2023
Rozpočet
1. Základom finančného hospodárenia mesta je rozpočet mesta zostavovaný na obdobie jedného kalendárneho roka a schvaľovaný Mestským zastupiteľstvom v Hnúšti. Mestské zastupiteľstvo schvaľuje tiež jeho zmeny, kontroluje jeho čerpanie a schvaľuje záverečný účet mesta.
2. Pred schválením sa rozpočet mesta musí zverejniť najmenej na pätnásť dní na úradnej tabuli v meste, aby sa k nemu mohli obyvatelia mesta vyjadriť (§ 9 ods. 3 zákona o obecnom zriadení v platnom znení). To isté sa týka záverečného účtu mesta, ako aj návrhu na vyhlásenie dobrovoľnej zbierky.
3. Rozpočet mesta obsahuje príjmovú a výdavkovú časť. Príjmovú časť rozpočtu mesta tvoria najmä: príjmy z majetku mesta a z majetku prenechaného mestu do užívania (nájmu), výnosy z miestnych daní a miestnych poplatkov, podiely na daniach v správe štátu, výnosy z pokút uložených za priestupky, dotácie zo štátneho rozpočtu, výnosy z majetku rozpočtových a príspevkových organizácií, iných subjektov s majetkovou účasťou mesta.
Výdavkovú časť rozpočtu mesta tvoria najmä: výdavky na výkon samosprávnych funkcií mesta, výdavky na údržbu majetku mesta a investičné výdavky.
4. Na krytie mimoriadnych výdavkov vo všeobecnom záujme môže mesto rozhodnúť o vyhlásení dobrovoľnej zbierky alebo o prijatí úveru alebo pôžičky. O vyhlásení dobrovoľnej zbierky alebo o prijatí úveru, alebo pôžičky rozhoduje mestské zastupiteľstvo na návrh primátora.
5. Prebytky rozpočtu mesta možno previesť do mimorozpočtového fondu mesta, alebo do rozpočtu mesta na ďalší kalendárny rok.
6. Účtovníctvo o stave a pohybe majetku mesta, o výnosoch, príjmoch a výdavkoch a o finančných vzťahoch k štátnemu rozpočtu, v súlade s platnou právnou úpravou vedie Mestský úrad v Hnúšti. Hospodárenie s prostriedkami rozpočtu mesta sa riadi osobitnými právnymi predpismi – Zákon o rozpočtových pravidlách.
7. Mesto môže využívať ekonomické nástroje (dane, poplatky, pokuty a iné) ako regulatíva na podporu ochrany životného prostredia v súlade s platnou právnou úpravou.
8. Výsledky hospodárenia mesta, vrátane výsledkov hospodárenia peňažných fondov mesta obsahuje záverečný účet mesta, ktorý schvaľuje mestské zastupiteľstvo.
9. Ročnú účtovnú závierku mesta overuje audítor (§ 9 ods. 5 zákona o obecnom zriadení v platnom znení).
Formulár rozpočtovej požiadavky 2025 Stiahnuté: 65x | 06.09.2024
Rozpočtový harmonogram 2025 Stiahnuté: 67x | 06.09.2024
Výzva na vypracovanie a predloženie rozpočtových požiadaviek 2025-2026 Stiahnuté: 57x | 06.09.2024
Rozpočtový harmonogram 2024 Stiahnuté: 145x | 08.09.2023
Formulár rozpočtovej požiadavky 2024 - 2026 Stiahnuté: 133x | 08.09.2023
Výzva na vypracovanie a predloženie rozpočtových požiadaviek na roky 2024-2026 Stiahnuté: 114x | 08.09.2023
Rozpočtový harmonogram 2022 Stiahnuté: 288x | 09.09.2021
Formulár rozpočtovej požiadavky 2022 - 2024 Stiahnuté: 232x | 09.09.2021
Výzva na vypracovanie a predloženie rozpočtových požiadaviek 2022 Stiahnuté: 227x | 09.09.2021
Rozpočtový harmonogram 2021 Stiahnuté: 292x | 08.09.2020
Formulár rozpočtovej požiadavky 2021 - 2023 Stiahnuté: 267x | 08.09.2020
Výzva na vypracovanie a predloženie rozpočtových požiadaviek 2021 Stiahnuté: 260x | 08.09.2020
Rozpočtový harmonogram 2020 Stiahnuté: 358x | 06.09.2019
Formulár rozpočtovej požiadavky 2020 - 2022 Stiahnuté: 291x | 06.09.2019
Výzva na vypracovanie a predloženie rozpočtových požiadaviek 2020 Stiahnuté: 299x | 06.09.2019
VZN dotácie na MŠ,ZŠ, ZUŠ 2019 Stiahnuté: 505x | 23.11.2018
Formulár rozpočtovej požiadavky 2019 - 2021 Stiahnuté: 395x | 04.09.2018
Výzva na predloženie požiadaviek na rok 2019 Stiahnuté: 396x | 04.09.2018
Rozpočtový harmonogram 2019 Stiahnuté: 38,039x | 04.09.2018