Nezabudnuteľnú jazdu na parnej ozubnicovej lokomotíve malebnou trasou dolinou Rimavskou cez stanice „Feledince“, Rimavskú Sobotu, Rimavskú Baňu i Hnúšťu až po Tisovec absolvovali v pršiplášťovej pohode. Tento historický okamih doplnil kultúrno – spoločenský program, ktorý ich vtiahol do atmosféry minulých čias.
Železničná trať údolím rieky Rimava bola do prevádzky uvedená 5. septembra 1874. Spojenie juhu stredného Slovenska s uhorskou železničnou sieťou predstavovalo v tom čase významný krok k rozvoju dopravnej infraštruktúry v regióne. Cieľom bolo prepojiť horehronské železiarne s Gemerom a Malohontom, ale aj rudné bane, zlievarne aj hutnícky komplex v Hnúšti-Likieri s miestami odbytu v monarchii, a to najmä s Ostravskom.
Mgr. Martin Pliešovský
primátor mesta