Niektoré deti sa od prvej chvíle zapojili do hier a aktivít, iným chvíľu trvalo, kým si zvykli na nové prostredie, kamarátov a pani učiteľky.
Adaptačný proces prebiehal postupne – od krátkeho pobytu v triede, cez zapájanie do spoločných hier, až po celodennú účasť v škôlke. Postupne si deti osvojovali denný režim, pravidlá triedy a začali vytvárať prvé priateľstvá. Veľkým prínosom bola aj spolupráca rodičov, ktorí svojim deťom dodávali pocit istoty a dôvery.
Dnes môžeme s radosťou povedať, že väčšina detí už prichádza do našej materskej školys úsmevom. Cítia sa bezpečne, našli si kamarátov a tešia sa na nové zážitky. Adaptácia ukázala, aké dôležité je vytvoriť pre deti láskavé a podnetné prostredie, v ktorom sa môžu cítiť ako doma.
Veríme, že toto pozitívne naladenie bude deti sprevádzať počas celého škôlkarskeho obdobia a že každý deň bude prinášať nové objavy, radosť a úsmevy.
Mgr. Kristína Randisová.