Vzdelávanie neprebiehalo klasickou formou, ale formou zážitkového, hravého a tvorivého učenia sa. Zámerom našej letnej školy bolo poskytnúť žiakom zmysluplné využitie času počas letných prázdnin s výchovno-vzdelávacími aktivitami, ktoré boli prispôsobené veku a potrebám žiakov. Pedagógovia, ktorí viedli žiakov, pracovali v tímoch a spolupracovali s lektormi rôznych kultúrnych, osvetových, umeleckých, športových, regionálnych a dobrovoľných organizácií – MsKS, ZUŠ, Stolnotenisovým klubom, Agentúrou pre rozvoj Gemera v Hnúšti, edukačným centrom Včelí kRaj v Liešnici, MAS Malohont v Hrachove a i. Súčasťou aktivít našej letnej školy bola aj podpora tvorivosti a iniciatívnosti, hodnotovej výchovy a čitateľskej, matematickej, informačnej a prírodovednej gramotnosti, ako aj analytického a kritického myslenia. Letná škola síce už zatvorila svoje brány, ale dojmy a spomienky tu ostali. My, ktorí sme boli pri tom, by sme vám radi poodhalili jej zákulisie. Všetci spoločne sme sa snažili o vytvorenie pozitívnej klímy skupín a priestoru na spoznávanie bežného života žiakov navzájom. Tí mladší boli tvoriví námorníci, vyrobili si unikátnu loďku a udržiavali sa v námorníckej kondícii. Iní zas ako usilovné včielky čítali s porozumením a zdokonaľovali svoje rysovacie zručnosti. Tí starší zas ako štýloví pátrači pátrali, bádali, prehlbovali svoje kompetencie v oblasti matematických, digitálnych zručností, upevňovali svoje poznatky a empatiu cez osudy literárnych osobností a regionálnu ľudovú kultúru. Morseova abeceda a Braillovo písmo ukázali žiakom, že vynaliezavosť a nezlomná silu ľudského ducha za poznaním prekoná vzdialenosti a všetky prekážky. Prostredníctvom rôznych aktivít, workshopov, tanečno-pohybových, umeleckých, športových aktivít, žiaci rozvíjali svoju fantáziu a kreativitu. Mali tak príležitosť stať sa jeden deň námorníkom, detektívom, včelárom, mlynárom, športovcom či umelcom.
Veríme, že Letná škola v nás všetkých zanechala svoju pozitívnu stopu.
PaedDr. Iveta. Zemanovičová